Gerai makanan yang didirikan secara turun temurun ini telah mampu bertahan sehingga kini kerana keistimewaan hidangan yang berjaya menambat selera pengunjung. Kedai makanan ini bukan sahaja dikunjungi oleh penduduk setempat malah menjadi daya tarikan pelanggan daripada merata tempat di seluruh Malaysia dan juga Singapura.

Menu utama yang menjadi popular dan berjaya membuatkan tempat ini menjadi salah satu restoran yang wajib dikunjungi pelanggan apabila tiba ke kota tinggi adalah hidangan belangkas sambal. Hidangan tersebut merupakan satu hidangan yang unik dan jarang ditemui di tempat lain. Oleh yang demikian hidangan ini menjadi sajian istimewa di gerai tersebut.

Jika anda mencari private taxi to jb atau taxi to sg , anda boleh menghubungi kami untuk  perjalanan anda dari singapore to jb/singapore to johor/johor bahru to singapore.

 

singapore to jb

 

Gerai yang terletak di pekan kota tinggi dibanjiri oleh pengunjung seawal jam 10 pagi. Kebiasaanya gerai ini akan menamatkan aktiviti jualan pada jam 2 petang. Oleh yang demikian, pengunjung yang berhasrat untuk merasai hidangan ini perlulah merancang perjalanan anda dengan baik agar terlepas peluang menikmati hidangan istimewa ini.

Belangkas merupakan hidupan laut yang dahulunya tidak begitu dikenali ramai. Namun begitu, kini belangkas telah menjadi satu menu yang ikonik dan luar biasa kepada masyarakat setempat. Hidupan laut ini agak sukar untuk dibersihkan kerana mempunyai bahagian yang perlu dibuang. Oleh yang demikian, kedai ini menjadi tarikan pengunjung kerana kehandalan menguruskan belangkas dalam memastikan ianya selamat untuk dimakan sering diutamakan.

 

singapore to jb

 

Selain itu, kedai ini juga menyediakan hidangan lauk pauk versi kampung yang memang menyelerakan terutama bagi pengunjung dari bandar. Pengunjung dapat merasai hidangan kampung seperti masak lemak, asam pedas, ulam – ulaman dan bermacam lagi. Pelbagai menu lauk pauk boleh dipilih oleh pelanggan mengikut selera dengan harga yang amat berbaloi. Oleh yang demikian, anda bolehlah berkunjung ke gerai ini untuk merasai sendiri kehebatan hidangan yang disediakan terutama menu teristimewa iaitu belangkas.

Bagaimana mahu ke Belangkas Mahkota?

Anda boleh menyewa  teksi persendirian sebagai pengangkutan anda ke JB kerana ianya sangat menyenangkan dan selesa. Anda mungkin tidak beberapa memahami akan kawasan atau jalan dan ini menyebabkan anda sesat ketika melancong.  SG2AEON menyediakan transport to jb dengan harga yang amat berpatutan. Kami boleh megambil anda dari singapore to johor bahru tanpa sebarang kerumitan.

 


SG2AEON (Perkhidmatan Teksi Persendirian)

Kami menyediakan Taxi antara Johor dan Singapore. Kami boleh mengambil anda dari mana-mana tempat di Singapura dan boleh menghantar ke mana-mana tempat di Johor termasuk bandar Johor BahruLegolandJPOThe Little Big ClubKukupDesaruMersing dan sebagainya. (www.sg2aeon.com)

SG2AEON menyediakan beberapa jenis MPV 7 tempat duduk yang selesa dan boleh dipilih dengan harga serendah SGD 100 bergantung pada destinasi anda. Sebagai contoh, anda memilih Toyota Innova dan ingin johor bahru to singapore, harganya hanya SGD 100.00 untuk satu kereta sehala. Jika anda ingin dua hala dan kembali semula ke Singapore, harganya hanya SGD 200.00. Murah dan selesa itu keutamaan kami. SG2AEON sedang buat promosi, tempah sekarang dan dapatkan harga SGD 90.00! (www.sg2aeon.com)

[maxbutton id=”12″]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *